Blogda Ara

5.06.2008

AŞKIN GÖZÜ KÖRDÜR

Uzun zaman once, dunya yaratilmadan insanlar dunyaya basmadan once, iyi huylar ve kotu huylar ne yapacaklarini bilemez vaziyette dolaniyorlarmis.Bir gun, toplanmislar ve herzamankinden daha sıkkın oturuyorlarken Saflik ortaya bir fikir atmis."Neden saklambac oynamiyoruz?" Ve hepsi bu fikri begenmis ve hemen Cilginlik bagirmis."Ben ebe olmak ve saymak istiyorum!" ve baska hic kimse Cilginligi arayacak kadar cildirmadigi icin, Cilginlik bir agaca yaslanmis ve saymaya baslamis.1,2,3....Ve Cilginlik saydikca, iyi huylarla kotu huylar saklancak yer aramislar.Sefkat Ay'in boynuzuna asilmis.İhanet cop yigininin icine girmis; Sevgi bulutlarin arasina kivrilmis, Yalan bir tasin altina saklanacagini soylemis ama yalan soylemis cunku golun dibine saklanmis; Tutku dunyanin merkezine gitmis; Para hirsi bir cuvalin icine girerken cuvali yirtmis.Ve Cilginlik saymaya devam etmis; 79,80,81,82...
Askin disinda butun iyi huylar ve kotu huylar o ana kadar zaten saklanmis, Ask kararsiz oldugu gibi, nereye salanacagini da bilmiyormus.Bu bizi sasirtmamali cunku hepimiz Aski saklamanin ne kadar zor oldugunu biliriz.Ve Cilginlik 95,96,97...ye gelmis, 100'e geldigi anda, Ask sicrayip gullerin arasina girmis ve saklanmis.Ve Cilginlik bagirmis "Sagim solum sobedir, geliyorum!" ve arkasini dondugunde, ilk once Tembelligi gormus o ayaktaymis cunku saklanacak enerjisi yokmus.Sonra Sefkat'i boynuzunda gormus, ve Ihaneti coplerin arasinda, Sevgiyi bulutlarin arasinda, Yalani golun dibinde, Tutkuyu dunyanin merkezinde.Hepsini birer birer bulmus, sadece biri haric.Ve Cilginlik umutsuzluga kapilmis en son sakli kisiyi bulamamis, derken Haset, bulunamadigi icin haset duyarak, Cilginligin kulagina fisildamis "Aski bulamiyorsun, O gullerin arasinda saklaniyor."
Ve Cilginlik catal seklinde tahta bir sopa almis, ve gullerin arasina cilginlik saplamis, saplamis, saplamis ta ki yurek burkan bir haykiris onu durdurana kadar.Ve haykiristan sonra, Ask elleriyle yuzunu kapatarak ortaya cikmis, parmaklarinin arasindan iki sicim gibi kan akiyormus.Cilginlik Aski bulmak icin heyecandan Askin gozlerini catal sopa ile kor etmis." Ne yaptim ben? Diye bagirmis. "Seni kor ettim.Nasil onara bilirim?" Ve Ask cevap vermis; "Gozlerimi geri veremezsin.Ama benim icin birsey yapmak istersen, benim kilavuzum olabilirsin."

Ve o gunden beri, Askin gozu kordur ve her zaman Cilginlik yanindadir."

Hiç yorum yok: