
Atatürk ve 19 mucizesi
1. Atatürk, 1881 yılında 19. asrın bitmesine 19 yıl kala doğmuştur.
2. Atatürk yaşarken, İngiltere, Atatürk'ün doğum gününü kutlamak için Türkiye'den doğum tarihini sormuş, Atatürk, 19 Mayıs 1881 diye cevap vermiş ve kayıtlara böyle geçmiştir.
3. 1900 yılında 19 yaşında Harbiye'ye girmiştir.
4. 19 Aralık 1904 tarihinde hürriyet fikirlerinden dolayı Yıldız Sarayına çağrıldı.
5. Harp Akademisinden aldığı sicil olan 3178 sayısının rakamlarının toplamı 19 dur.
6. Çanakkale savaşlarında büyük rol oynayan 19. tümene komuta etmiştir.
7. 19 Mayıs 1915 tarihinde albay oldu.
8. 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun'a çıkan Atatürk'ün bindiği Bandırma vapurunda 19 yolcu vardır.
9. 19 Mayıs 1919 tarihinde, 3 tane 19 vardır. Atatürk'ün hayatı da, 3 x 19 = 57 yıldır. 1919 da ise 2 x 19 = 38 yaşındaydı.
10. Sakarya Meydan Savaşından sonra TBMM, 19 Eylül 1921 tarihinde, özel bir kanunla Mareşallık ve Gazilik ünvanı vermiştir.
11. 19 yıl Türk ulusuna Başkomutan ve Devlet Başkanı olarak hizmet etmiştir. (1919 - 1938)
12. Büyük Nutkunun sonundaki Gençliğe Hitabesi 19 cümledir.
13. Adı ve soyadı, Mustafa Kemal Atatürk, 19 harflidir.
14. Ne Mutlu Türküm Diyene ! Bu şaheser cümle 19 harflidir.
15. 1938 yılında ( 19 x 2 = 38), 10 Kasım günü, saat 9'da (10 + 9 = 19 ), 57 yaşında ( 19 x 3 = 57 ) ölmüştür.
16. Cenazesi, 19 Kasım 1938 günü, Yavuz zırhlısı ile İzmit'e götürülmüştür.
17. Doğum ve ölüm yılları, 1881 ve 1938, 19 sayısının katlarıdır.
18. 1919 sayısında 101 tane 19 vardır.
19. İlk 19 yılda hazırlandı, ikinci 19 yılda siyaset ve askerlik alanında savaştı, üçüncü 19 yılda ise Türkiye'yi yeniden kurdu.
Besmele'nin arapça harflerinin sayısı da 19
Kuran’daki 19 mucizesi
Kuran’daki 19 kodunun Kuran’ın bir kenar süsü olmadığını, bizzat Kuran’ın "Bu gerçekten büyüklerden biridir" diye 19 sayısına dikkat çektiğini gördük. Yine gördük ki Kuran’daki 19 kodu, Kuran’ı aktif olarak koruyan, insan eliyle yapılan hataları düzelten koruyucu bir sistemdir. Kuran’ın bu sistemi öngörülerde bulunmayı sağlamakta, açıklama gücü getirmekte, 1400 yıldır merak edilen hikmetleri gözler önüne sermektedir. 19 mucizesinin fonksiyonlarını kitap boyunca inceledik. Son olarak Kuran’daki 19 mucizesinin bize kazandırdıklarının bir kısmına 10 örnek vereceğiz:
1- Kuran’ın bir tek suresinin bile benzerinin meydana getirilemeyeceği iddiası (2-Bakara Suresi, 23-24) 19 mucizesiyle matematiksel, objektif bir onaylama kazanmıştır. Anlaşılmıştır ki Kuran’ın bütün sureleri, hatta ayetleri, büyük bir puzzle’ın parçalarıdır. Eğer bu parçalardan bir tekini bile bozarsanız, Kuran’daki bütün matematiksel sistemi bozarsınız. Kuran’ın matematiksel sistemi ancak her bir parçanın gözetilmesiyle mümkün olan bir sistemdir. Bu yüzden Kuran’ın bir suresi bile bu sistemi temsil eder. Tüm bu matematiksel sistemi yapan, o bir tek surenin de sahibidir. Bir sure bile tüm sistemin gücündedir! Ne müthiş değil mi?
2- Müddesir Suresi 30 ve 31. ayetlerde niye 19’a dikkat çekildiği, bir sayının kesin bilgiyle imanı sağlamasının, kuşkuları gidermesinin, inkârcılara fitne olmasının nasıl mümkün olduğu, Kuran’daki 19 kodunun anlaşılmasıyla anlaşıldı.
3- Kuran’ın "Hiç şüphesiz Hatırlatıcıyı (Kuran’ı) biz indirdik biz. Onun koruyucuları da biziz." (15-Hicr Suresi 9) ayetinin anlamı iyice anlaşılmış, Allah’ın Kuran’ı matematiksel bir kodla koruduğu ispatlanmıştır. Kuran’daki "bastatan" kelimesinin "Sad" harfiyle değil "Sin" harfiyle yazılacağının 19 koduyla ispatı, 19 kodunun aktif koruyucu özelliğine bir delildir. Allah, Kuran’ı bizzat kendisinin koruduğuna "Biz" ifadesini belirttiğimiz ayette birkaç kez tekrar ederek dikkat çekmektedir. Görülüyor ki Kuran, insanların insafına bırakılmadan bizzat Allah’ın Kuran’a koyduğu ve Kuran’da dikkat çektiği kodla korunmuştur. 19 mucizesi bizim bunu anlamamızı sağlamıştır.
4- Kuran’ın neden 114 sureden oluştuğu, Kuran’ın sure sırasının, ayet sayılarının hep ilahi bir düzenin eseri olduğu 19 koduyla ispatlanmıştır.
5- Besmele’nin neden "Bismillahirrahmanirrahim" şeklinde olduğu, neden "Bismihisubhanehu" veya "Bismihuazizulkerim" veya Allah’ın diğer isimlerinden oluşmadığı, bu isimlerin kullanılmasının hikmetlerinin en azından bir kısmı, 19 mucizesi sayesinde anlaşılmıştır. Dünya’nın en çok tekrarlanan kelime topluluğunun mucizevi niteliği iyice açığa çıkmıştır.
6- Kuran’da Besmele’nin tüm surelerin başında geçmesine rağmen neden istisnai olarak 9. sure olan Tevbe Suresi’nin başında geçmediği, 19 mucizesi ile açıklanmıştır. (Kayıp Besmele’nin 9. sureden 19 sure sonra Neml Suresi’nde tamamlandığını hatırlayın.)
7- Kuran’da bazı sayıların alışılmamış bir yöntemle ifade edilmesine 19 kodu açıklık getirmiştir. Örneğin 18. sure olan Kehf Suresi’nde 309 sayısı 300+9 olarak bildirilir. Bunun hikmeti de 19 kodu sayesinde anlaşılmıştır. (Eğer doğrudan 309 sayısı söylenseydi, Kuran’daki sayıların toplamı 19’un katı olmayacaktı.)
8- Kuran’da bazı surelerin neden başlangıç harfleriyle başladığı 1400 yıldır merak edilen bir konu oldu. 19 kodu bulunmadan önce bu konuda zorlama, asılsız tahminler yapıldı. 19 kodu, 1400 yıllık bu gizlenen sırrın anlaşılması için bu sırrın üstündeki örtüyü kaldırdı. 1400 yıllık bu merak konusu Kuran’ın "Büyükler’den biri" diye nitelediği 19’un sayesinde cevaplandı.
9- 19 kodunun ortaya koyduğu tabloların olasılık hesapları (Allah’ın isimlerinin incelenmesinde ve "Ha-Mim"li surelerde iki örneğini gösterdik) bu mucizenin tesadüfen oluşmasının da, insan gücüyle oluşturulmasının da imkansızlığını ortaya koymaktadır. Bu da Müddessir Suresi’nde "Bu sadece bir insan sözüdür." (74- Müddessir Suresi 25) diyen kişiye neden 19’la cevap verildiğini göstermektedir. Ayrıca 19 kodunun birçok tablolar sunması, 19 kodu açısından oluşan tabloların önemi, Müddessir Suresi’nde "İnsanlar için tablolar sunandır o." (74- Müddessir Suresi 29) ayetini daha anlamlı kılmaktadır.
10- Kuran, Arapça metninin edebi özellikleri gibi sadece Arapların anlayabileceği bir mucize olmasının ötesinde, evrensel bir dil olan matematikle eşsiz bir destek kazandı. Evrensel mesaja sahip kitaba evrensel mucize! Allah, Evren kitabını yazarken kullandığı dil olan mate-matikle, insanları uyarmak için gönderdiği kitabını da kodladığını gösterdi. Matematiğin yaratıcısı ve kullanıcısı olan Allah, insanlığa rehber diye gönderdiği kitapta matematiği kullandığını, yine bu kitapta değindiği 19 kodunu buna temel yaptığını, bu mucizenin açığa çıkmasını sağlayarak gösterdi.
******************************************
FATİHA SURESİ VE 19
Kuran’ın ilk suresi Fatiha Suresi’dir. Surelerin başındaki Besmele’lerden sadece ve sadece Fatiha Suresi’ndeki Besmele numaralıdır. (27. Sure 30. ayetindeki Besmele’de numaralı ayette geçer, fakat surenin başında değildir.) Bundan önce 19 kodu ile ilgili gördüklerimiz Fatiha Suresi’ndeki bu istisnai durumun özellikle oluşturulduğunu ispat etmektedir. Böylece 19 kodu binlerce yıldır neden olduğu merak edilen istisnai bir durumu açıklamaktadır. Birazdan Fatiha suresi ile ilgili göreceğimiz özellikler:
1- Fatiha’nın 1 numaralı ayetinin Besmele olduğunu ispatlamaktadır.
2- Fatiha Suresi’nin mucizevi yapısını ortaya koymaktadır.
3- Sure sıralamalarının da ilahi düzenlemeyle olduğunu bir kez daha ispat etmektedir.
Besmele, Dünya’da en çok tekrarlanan kelime topluluğudur. Fatiha Suresi ise en çok tekrarlanan metindir diyebiliriz. Hiçbir dinde, hiçbir toplulukta Fatiha Suresi kadar sık tekrar edilen bir metin bilmiyoruz. Üstelik bu tekrarlanma 1400 yıldan daha uzun bir süredir devam etmektedir. Her gün kılınan namazda, günlük hayatta okunan Fatiha Suresi, hem Kuran’ın en çok okunan suresidir hem en çok tekrarlanan metin olarak Dünya’da da özel bir yere sahiptir. Fatiha Suresi’nin matema-tiksel yapısına geçmeden Fatiha Suresi’nin tercümesini veriyoruz.
1- Merhametli, Şefkatli Allah’ın adıyla
2- Övgü alemlerin Efendisi olan Allah’adır.
3- O merhametlidir, O şefkatlidir.
4- Din gününün hükmedenidir O.
5- Yalnız sana kulluk eder, yalnız senden yardım dileriz.
6- Bizi dosdoğru yola ilet
7- Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna, kendilerine gazap edilmiş olanların ve sapmışlarınkine değil.
1- Fatiha Suresi 1-7
İşte bu çok anlamlı metnin içindeki matematiksel sisteme birkaç örnek verelim:
1- Sure numarası olan 1 rakamından sonra ayetlerin numaralarını sırasıyla yan yana koyarsak elde edeceğimiz sayı 19’un tam katıdır.
1 1 2 3 4 5 6 7 = 19x591293
2- Sure numarası olan 1 rakamından sonra her ayetin harf sayısını yan yana koyduğumuzda elde edeceğimiz 15 rakamlı sayı da 19’un tam katıdır.
1 19 17 12 11 19 18 43= 19x6272169010097
3- Eğer yukarıdaki örneğe ayetlerin harf sayısından sonra matematiksel değerlerini de eklersek elde edeceğimiz sayı 19’un tam katıdır.
119 786 17 581 12 618 11 241 19 836 18 1072 43 6009= 19x…….................................
4- Bu son elde ettiğimiz sayıda harf sayısının önüne ayet numaralarını yazarsak elde edeceğimiz sayı da 19’un tam katıdır.
1 1 19 786 2 17581 3 12 618 4 11 241 5 19 836 6 18 1072 7 43 6009= 19x................
5- Eğer Fatiha Suresi’nin sure numarasından sonra, toplam ayet sayısını, toplam harf sayısını ve toplam matematiksel değerini yan yana yazarsak elde edeceğimiz sayı da 19’un tam katıdır.
1 7 139 10143 = 19x90205797
6- Eğer Fatiha Suresi’nin sure numarasından (1) sonra ayet sayısını (7) ve kelime sayısını (29) arka arkaya koyarsak çıkan sayı da 19’un tam katıdır.
1 7 29= 19x91
Tek bir surenin içinde oluşan bu mucizevi yapıyı görünce aklımıza Kuran’ın şu ayeti geldi:
Eğer kulumuza indirdiğimizden şüphe içindeyseniz, haydi bunun benzeri bir sure getirin. Allah dışındaki tanıklarınızı da çağırın. Eğer doğru sözlü iseniz!
2- Bakara Suresi 23
19’LA İLGİLİ ÇÖZÜLMESİ GEREKEN SORUNLAR
19’la ilgili mevcut bulgular, 19 mucizesinin büyüklüğünü göstermeye yetmektedir. Fakat 19 koduyla ilgili katedilmesi gereken daha mesafeler vardır. Kanaatimize göre sorun gibi gözüken noktaların üzerine gidildikçe, 19 mucizesinin büyüklüğü daha da çok anlaşılacaktır. Bugüne kadar böyle olmuştur ve bundan sonra da öyle olacaktır, Allah’ın izniyle... Kitabımızın buraya kadarki bölümünde 19 kodunun bazı sorunları nasıl çözdüğünü gördük, bundan sonraki bölümlerde de bunu görmeye devam edeceğiz. Kitabımızın bu başlığında sorun olarak görünen ve bizim bu sorunların çözümüne girişmediğimiz üç konuya değineceğiz. 19 üzerinde yapılan çalışmalar bundan önceki birçok sorunun tartışılmasını nasıl ortadan kaldırdıysa, bu üç maddede açıkladığımız tartışmalar da gün gelince ortadan kalkacaktır inşallah.
1- Birinci sorun "Elif" harflerinin sayımı ile ilgilidir. Arapça’daki bazı kelimeler "Elif" ile de "Elifsiz" olarak da yazılmakta ve aynı şekildeokunmaktadırlar. Ayrıca "Elif" gibi okunan "hemze" harfi de Kuran’ın daha rahat okunması için sonradan eklenmiştir. Gerçi bu eklemeler Kuran’daki kelime sayısı, kelime anlamı ve kelimenin okunması açısından bir değişiklik yapmamaktadırlar. Fakat bazı kelimelerdeki "Elif" sayısı tartışmalı olduğundan "Elif" başlangıç harfli surelerdeki "Elif" sayısı tartışmalı olmaktadır. Başlangıç harfli surelerdeki 19 kodunda surelerdeki harf sayımları en temel özelliktir. Biz "Elif" harfli başlangıçlar üzerine daha çok tartışılması gerektiği kanaatindeyiz. Gerçi Reşat Halife, sayımlarında Elif başlangıçlı surelerin 19’un katını verdiğini söylemiştir, fakat biz bu sayımların aceleyle yapıldığını zannediyoruz.
2- 19 koduyla ilgili en büyük sorun, daha doğrusu büyütülerek olduğundan da büyük bir sorun olarak gösterilen nokta, Tevbe Suresi 128 ve Tevbe Suresi 129’un Kuran’dan olup olmadığına dair tartışmalardır. Kuran’daki 6000’den fazla ayetten sadece 2 tanesinin üzerine tartışmalar çıkması Kuran’daki mucizenin büyüklüğünü ve 19 kodunu araştıranların tartışmadan çekinmediğini göstermektedir (6000’de 2, 3000’de 1’e karşılık gelmektedir.) Bu tartışmanın çıkmasının hikmetlerinden biri de şu olabilir ki; bu tartışma, 19 kodunun Müslümanlar arasında da tartışmalı olmasına yol açmış ve 19 koduyla ilgili manipülasyonlar önlenmiştir. Tartışmalı bir ortamın olduğu yerde, zayıf matematiksel bağlantılar, yanlış sayımlar hemen ortaya çıkmakta; 19 kodu daha sağlıklı anlaşılmaktadır. Ayrıca tartışma ortamı sorulan sorularla araştırmacıları daha çok teşvik etmiş ve yeni araştırmalar 19 koduyla ilgili yeni bağlantıları ortaya çıkarmıştır. 19 koduyla ilgili tartışmaları yapanların şu birkaç konuda dikkatli olmaları gerekmektedir. Birincisi aceleci davranıp bulduğu ilk matematiksel bağlantıyla bir sonuca gitmek isteyenler aceleciliklerinin kurbanı olabilirler. Ayrıca aceleci davranıp savunulan fikirler inada dönüşürse, bu rasyonel, akılcı düşünceyi köreltebilir. İnat, aklın işlemesinin en büyük düşmanlarındandır. Kuran’daki 19 kodu rasyonel, matematiksel bir mucizedir. Rasyonel, matematiksel bir mucize inatla yan yana barınamaz. Ayrıca 19 kodu ile ilgili tartışmalar yaparken, saldırgan tavırlar göstermek ve karşı tarafı kafirlikle itham etmek de yanlıştır. Bu tarz inatlaşmalar hem karşı tarafın, hem kendimizin inatçı bir yapı kazanmasına sebep olabilir. Ayet çıkarma veya ayet ekleme ile ilgili meseleye dönersek, bu konuda da kafirlikle ithamlar çok yanlıştır. (Tabiki ayet ekleyen veya ayet çıkaranlar bunu kasıtlı yapmamışlarsa).
Bu konuda bir yanlışı düzeltirken kendi gösterdiğimiz tavrı örnek olarak sunabiliriz. Ali Bulaç’ın Kuran çevirisinde Tevbe Suresi’nin başına olmayan Besmele’nin eklendiğini daha önce belirttik. Hem Kuran’ın tarihsel gelişi, hem 19 kodu bu yanlışı düzeltmektedir. Bize düşen matematiksel olarak bu yanlışı hakaret etmeden düzeltmek, matematiksel verileri ortaya koymak, yanlışı nedeni ve niçiniyle ispatlamaktır. (Besmele ile ilgili matematiksel verileri açıklarken yaptığımız gibi) Şunu da belirtelim ki Ali Bulaç’ın Kuran çevirisi bizce en başarılı çevirilerden biridir. Fakat insanlar ve matbaalar hatalar yapmaktadırlar. Kuran’daki 19 koduyla ilgili çalışmalar arttıkça ve 19 kodunu Müslümanların birçoğu kavradıkça birçok hatadan kurtulacağımızı umuyoruz. Fakat tüm düzeltmeler ve karşılıklı eleştiriler inatsız, hakaretsiz, akılcı bir çerçevede gerçekleştirilmelidir.
3- İlk iki soruna göre daha az önemli olan sorun 68. sure olan Kalem Suresi’ndeki "Nun" harflerinin sayımı ile ilgilidir. Kalem Suresi başlangıç harfleriyle başlayan surelerin sonuncusudur ve "Nun" başlangıç harfiyle başlamaktadır. Bu suredeki "Nun" harflerinin sayımı 133 (19x7) olabilmektedir, fakat bunun için başlangıçtaki "Nun" harfinin iki tane "Nun" ile yazıldığı iddia edilmektedir. Yani bu başlangıcın seslendirildiği şekliyle "Nun" olarak iki tane "Nun" harfiyle yazıldığı iddia edilmektedir. Mevcut Kuran nüshalarında bu başlangıç tek "Nun" harfiyle yazılmıştır. Matematiksel kodun bu yanlışı düzelttiği iddia edilmektedir. Biz bu konudaki matematiksel verilerin daha da çoğaltılmasını ve en eski Kuran nüshalarında Kalem Suresi’nin girişindeki "Nun" başlangıcının tek "Nun" ile mi, iki "Nun" ile mi yazıldığının iyice araştırılmasını beklemekteyiz. O yüzden kitabımızda "Nun" başlangıçlı surelerdeki "Nun" sayımına değinmeyeceğiz
NUTUK'UN GİZLİ ŞİFRESİ
Nutuk`un Gizli Şifresi
Beyin cerrahı Dr.Muammer Yüksel ile biyofizik uzmanı Dr.Erhan Kızıltan,bir bilimsel araştırma için bir araya gelip çalışmaya başlar.Bu araştırma için gerekli olan bilgisayar programını Dr.Erhan Kızıltan yazar. Programın çalışıp çalışmadığını denemek için o sırada bilgisayarda tam metni hazır olarak bulunan Atatürk'ün 15-20 Ekim 1927 tarihleri arasında CHP kongresinde okuduğu Büyük Nutuk'unu programa koyarlar. Bir süre sonra, program Nutuk'un içinde her kelimenin kaçar kez tekrarlandığını ortaya çıkarır.İki bilim adamı, lk olarak Nutuk'da 19'ar kez tekrarlanan kelimeleri ilk kullanım sıralarına göre bir araya getirerek bir metin ortaya çıkarırlar. 19 rakamı Atatürk'ün hayatında önemli bir yer tutmaktadır.
ÇÜNKÜ;
*Atatürk,19.yüzyılın bitmesine 19 yıl kala 1881 de doğdu.1881 19'un 99 katı.
*1881,Rumi takvime göre 1297'ye denk gelir.1+2+9+7:19
*Selanik'de doğdu.Selanik sözcüğünün ''ebced'' (Arapça'da her harfin sayısal bir değeri olduğunu belirten hesap) hesabıyla değeri 171'dir.171 19'un 19 katıdır.
*Nüfüs kütüğünde sıra numarası 19'dur.
*Nüfus Cüzdanı numarası 999814'tü.Bu sayı 19'un 52 bin 306 katı.
*İstanbul Harp Okulu'na 1900'de kayıt oldu.1900 19'un 100 katıdır.Bu sırada yaşı 19'du.
*Harp Akademi'sine 57.inci devre olarak girmişdir.57 19'un 3 katı.
*Atatürk Harp Okulunu 20'nci olarak bitirdi.Subaylardan birisi yabancıydı.Bu nedenle mezun olan 19'uncu subay oldu.
*Yüz başı olarak orduya katılış sırası 38'di.19'un iki katı.
*Çanakkale Savaşları'nın zaferle sonuçlanmasında büyük rol oynayan 19.uncu tümeni kurdu.
*19 mayıs 1915' de albay oldu.
*Komutanı olduğu alayın numarasıda 38' di.19'un 2 katı.
*Komutanı olduğu bir başka alayın numarası 57'ydi.19'un 3 katı.
*19 Mart 1916'da tuğgeneral oldu.
*19 Aralık 1904'de Yıldız Sarayı'na çağrıldı.
*19 Mayıs 1919'da Samsun'a çıkarak Kurtuluş Savaşını başlattı.O zaman 38 yaşındaydı.Yani 19'un 2 katı.
*Atatürk'ü Samsun'a götüren Bandırma vapurunun 19 yolcusu vardı.
*Samsun'da 19 gün kaldı.
*4 Temmuz 1919'da Erzurum'a gitti.19 gün sonra 23 Temmuz'da Erzurum Kongre'sini topladı.
*4 Eylül 1919 Sivas Kongresi'nden 114 gün sonra 27 Aralık 1919'da Ankara'ya gitti.114 19'un 6 katı.
*Mili Mücadele'ye başlanması için komutanlarıyla yaptığı konuşmanın tarihi 19 Kasım 1919'du.
*TBMM'nin kurulmasına 19 Mart 1920'de karar verdi.
*19 Eylül 1921'de meraşellik ve gazilik ünvanı aldı.
*Gençliğe Hitabe'de 19 cümle vardır.
*Mustafa Kemal Atatürk adında 19 harf var.
*Atatürk'ün Latife Hanım ile olan evliliği 912 gün sürdü.912 19'un 48 katı.
*10 Kasım 1938'de öldü.1938 19'un 102 katıdır.
*57 yıl yaşadı.19'un 3 katıdır.
Yaşamının ilk 19 yılında askerliğe hazırlandı.İkinci 19 yılında asker olarak hizmet verdi.Üçüncü 19 yılında ise ülkenin kurtarıcısı ve devlet başkanı olarak görev yaptı.
*Öldüğünde yatağının altında bulunan otomatik silahta 19 mermi vardı.
*Cenaze namazı 19 Kasım 1938'de Dolmbahçe Camii'nde kılındı.
*Atatürk'ün ölümü üzerine silah arkadaşı İsmet İnönü'nün Türk Milletine yazdığı beyanname 19 cümledir.
*Cenazesinde çalınan Chopin'in cenaze marşının numarası 19'dur.Bu marşta 19 nota vardır.
*Miras olarak 19.000 lira bırakmışdır.Yani 19'un 1000 katı.
*''Ne mutlu Türküm Diyene'' cümlesi 19 harfdir.
*''İstikbal Göklerdedir'' cümlesi de 19 harfdir.
*İstanbul Akaretler'de kaldığı evin numarası 19'dur.
İşte bu nedenle,NUTUK'da 19'ar kez tekrarlanan kelimelerden bir metin oluşturan Dr.Muammer Yüksel ile Dr.Erhan Kızıltan,Osmanlıca sözcükleri günümüz Türkçe'sine çevirir bazı eksik cümleleri,anlamını bozmayacak şekilde tamamlar.Sonuçta ortaya şu şaşırtıcı metin çıkar.
''TÜM SEÇKİN TEMSİLCİLER MİLLETE HİZMET ETMEK YERİNE GÖREVLERİNİ YERİNE GETİRMEMEKTEDİRLER.BUNLARIN KANUNLARA BİLFİİL UYMALARI GEREKTİĞİNİ BELİRTİNİZ.
ŞUNU SÖYLEYİNİZ:
YAKIN ZAMANA KADAR MEVCUT FAALİYETLERİ BAŞKA GÖZLE GÖRMEYE ÇABALAYANLAR ARTIK DURUMUN FARKINA VARMIŞLARDIR.KUMANDANLARIN (ASKERLER VE YÖNETİCİLER) HİZMET ETMELERİNE SİZ ENGEL OLUYORSUNUZ.OLAYLARI TAM OLARAK DÜŞÜNEN HER KİŞİ BUNUN NEDENİNİN HÜKÜMET OLDUĞUNU GÖRÜR.TÜM BAŞKANLIK SİSTEMİ BİZCE SUİSTİMAL EDİLMEKTEDİR.TOPLANACAK TARAFLAR SAYICA AZ OLSA BİLE AZAMİ SAYIDAKİ DÜŞMANIN KARŞISINDA DURMALIDIR.BU ÇAĞRIYI YAPMASI GEREKEN YÜZ BAŞILARDIR.BÜYÜK ŞEREFLİ CEPHE DÜŞÜNÜLMELİDİR.
Bu metin 2 bilim adamını çok şaşırtır.Çünkü günümüz Türkiye'si ile ilgili ipuçları vermektedir.Bir başka deyişle Atatürk,100 yıl önceden Türkiye'de olup bitecekleri görmüş gibidir.Dr.Muammer Yüksel ve Dr.Erhan Kızıltan araştırmaları sırasında 19'ar kez tekrarlanan sözcükler de bulur.Bu sözcüklerle oluşturdakları metin ise,Türkiye'deki bölücülük hareketinin ne aşamaya geldiğini 100 yıl önceden gösterir gibidir.
''MAKSADIN ANLAŞILIYORDU.TARİHİ VİLAYETİN AHALİSİNİ BÖLÜP DİYARBAKIR KÜRT DEVLETİNİN KURULMASINA YOL AÇMAK.MEMLEKETİN İÇİNDE BULUNDUĞU DURUM KESİNLİKLE BİRİSİNİN DURUMA MÜDAHALE ETMESİNİ GEREKTİRCEKTİR.İÇİNDE BULUNULAN SOMUTSUZ KOŞULLAR GEREĞİNCE BAĞIMSIZ GRUPLAR HAREKETE GEÇECEKTİR.YİRMİ VAKİT SONRASINDA BU DEĞERLENDİRMEYİ KİM YAPACAK VE EYLEME GEÇECEKTİR.
Bu metinde yer alan ''YİRMİ VAKİT'' ifadesini ilgi çekici bulan iki bilim adamı bir araştırma yapar.Vardıkları sonuç şaşırtıcıdır.Güneydoğu'da bir Kürt devleti kurmak için yola çıkan Abdullah Öcalan PKK'yı 1978'de kurmuştur.Öcalan 1999'da yakalanmıştır.Bir başka deyişle eylemlere başladığı yıl ile yakalandığı yıl arasında 21 sene vardır.Bu da Atatürk'ün ''YİRMİ VAKİT'' deyimine uygun bir zamandır.İki bilim adamının yorumuna göre,bu 20 vakit dolmuştur.Ve ülkenin bölünmesini engellemek için eyleme geçilmesi zamanı gelmiştir.Nutuk'u iki bölüm halinde kitaplaştırıldığını göze alan Dr.Muammer Yüksel ile Dr.Erhan Kızıltan,kitabın 'belgeler' bölümünde de 19'ar kez geçen sözcükleri arayıp bulur ve yeni bir metin ortaya çıkarır.
''DÜŞÜNDÜKLERİNİ AÇIKÇA SÖYLEYEN PEK ÇOK KİŞİNİN ORTAK FİKRİ;HÜKÜMETİN BUGÜN DÜNYAYA YAKIN DURMASININ ASIL NEDENİNİN SECİMLE KENDİLRİNE VERİLEN GÜCÜ KULLANARAK SİSTEME RESMEN AYKIRI FİKİRLERİ UYGULAMAYA CALISMASIDIR.GERCEK YÜZÜ BELLİ OLMAYAN AZINLIKTA OLAN YÖNETİM MERKEZİ, GERCEK YÖNETİMİN,ANKARA'NIN DİKKATİNİ CEKMEK ZORUNDADIR.RÜŞVETCİ VALİLERİN (YÖNETİCİLER) CUMHURİYET İLKELERİ YERİNE KENDİ ÇIKARLARINA YÖNELMELERİ MÜDAHALEYİ GEREKTİRİR.''
Dr.Muammer Yüksel ile Dr.Erhan Kızıltan bu son metni günümüz Türkiye'sini anlattığını düşünüyor.İki bilim adamı bu çalışmayı kitap haline getirdi.'Neden Kitap'tan çıkan ve ''NUTUK'DAKİ GİZLİ HİTAPE'' adını taşıyan kitabın önümüzdeki günlerde epey tartışma yaratacağı ortada.Çünkü kitapta Atatürk'ün Gençliğe Hitabe'sinin hangi anlama geldiği ve hitabedeki uyarıların hangi zaman diliminde geçerli olacağı da yine 19 formülü ile açıklanıyor. Sonuç olarak;
ZAMANININ İLERİSİNDEKİ ADAM OLARAK NİTELENEN ULU ÖNDER MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN 100 YIL ÖNCE YAZDIĞI NUTUK,GÜNÜMÜZ TÜRKİYE'SİNİN İÇİNDE BULUNDUĞU DURUMU ÇOK NET OLARAK ORTAYA KOYUYOR.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder