Blogda Ara

5.06.2008

Ne Anladığın Önemli_Bir Öykü

Birkac yuzyil once Papa butun yahudilerin Roma'yi terk etmeleri gerektigine karar verir. Dogal olarak Yahudi toplumundan buyuk bir tepki gelir. Bunun uzerine, Papa ile Yahudi toplumundan onde gelen birisiyle karsilikli dini bir muzakere yapmalarini onerir. Yahudiler kazanirsa kalacaklar, Papa kazanirsa gidecekler. Yahudiler caresiz kabul eder ve temsilci olarak Moiz'i secerler. Ancak Moiz'in Papa ile ayni dili konusamamasi nedeniyle muzakere de konusmak yerine sadece isaret dilinin kullanilmasini teklif ederler. Papa kabul eder.
Muzakere gunu geldiginde iki taraf karsilikli yerlerini alirlar ve karsilikli olarak bir sure bakistiktan sonra Papa elini kaldirarak 3 parmagini gosterir. Buna karsilik Moiz tek parmagini kaldirir. Papa parmaklarini sallayarak basinin etrafinda cevirir. Moiz ise parmagiyla yeri isaret ederek oturdugu yeri gosterir. Papa yanindaki cantadan bir parca ekmek ve sarap ciartinca Moiz de bir elma cikartir. Bunun uzerine Papa ayaga kalkarak "Ben pes ediyorum, Yahudiler kalabilirler" der.
Muzakere sonrasinda Papa'nin etrafina toplanan kardinaller Papa'ya ne oldugunu sorduklarinda Papa; Ben once 3 parmagimi gosterip Kutsal Ucluyu isaret ettim. Buna karsilik o bana tek parmagini gosterip her iki dinin de tek tanriyi tanidigini soyledi.
Ben parmaklarimi sallayip basimin etrafinda cevirerek tanrinin bizim etrafimizda oldugunu gosterdigimde o da oturdugu yeri isaret ederek tanrinin onlarin durdugu yerde de oldugunu isaret etti.
Ben kutsal ekmek ve sarap cikartip tanrinin bizim gunahlarimizi bagisladigini gostermek istedigim zaman da hemen bir elma cikartip bana ilk gunahi hatirlatti.Her seye bir cevabi var. Ne yapabilirdim ki?"
Ayni sirada Yahudi cemaati de Moiz'in etrafini sarmis ona nasil basardigini soruyorlardi.Moiz; " Once bana 3 parmagini gosterip 3 gun icinde burayi terk etmemizi istedi. Ben de ona bir tekimiin bile ayrilmayacagimizi soyledim. Sonra butun sehrin Yahudilerden temizlenecegini soyledi. Ben de, hic bir yere gitmeyip oldugumuz yerde kalacagimizi soyledim" "Sonra ne oldu?" diye kalabalik heyecanla sormus. "Valla,sonrasini ben de pek anlamadim. Papa biraz hiddetlendi ve ogle yemegini cikartti. Bunun uzerine ben de benimkini cikarttim. Hepsi bu!..

INSANLARIN NE KONUSTUGU DEGIL NE ANLADIGI ONEMLIDIR. YA SENI ANLAYAN BIRI ILE KONUS YA DA ANLASILMIYORSAN SUS KI, KONUSTUGUN KISIYE BIR DE KENDINI ANLATMAK ZORUNDA KALMAYASIN!. .

Hiç yorum yok: